Październik 2015 w DKF "Filmiarnia"

Pierwszy miesiąc nowego sezonu w DKF "Filmiarnia" już za nami. W październiku zapraszamy na kolejne dwa spotkania. Pokażemy filmy z miastami w tytułach, których akcja toczy się w jednym pomieszczeniu. Czy łazienka w Madrycie i taksówka w Teheranie potrafią dostarczyć ciekawych filmowych wrażeń? Przekonamy się już wkrótce.
Do zobaczenia w kinie!


_______________________________________________

8 października 2015 r. (czwartek), godz. 19.30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł

MADRYT 1987
(Madrid, 1987)


obsada: José Sacristán, Maria Valverde
scenariusz i reżyseria: David Trueba
zdjęcia: Leonor Rodríguez
muzyka: Irene Tremblay
gatunek:  dramat
produkcja: Hiszpania, 2011
czas trwania: 100 min.
dystrybucja: Vivarto

TRAILER

Sędziwy intelektualista Miguel zaprasza do swego mieszkania młodą adeptkę pióra, śliczną i spontaniczną Angelę. On, może po raz ostatni, chce zaznać seksualnego spełnienia z piękną kobietą; ona – choć wie, na co się naraża – pragnie pokazać mu swoje literackie próby. Liczy, że uda jej się przechytrzyć starego lisa i poznać tajniki jego pisarskiego warsztatu. Przypadek sprawia, że ci dwoje zatrzaskują się w ciasnej łazience. Od tego momentu są na siebie skazani. Burzliwa dyskusja między nimi prowadzi do kłótni, ta zaś do namiętnego seksu. Fizyczna nagość i erotyczne napięcie z czasem jednak tracą znaczenie – dużo ważniejsze staje się poznanie drugiego człowieka, dotarcie do tego, co skrywa w swoim wnętrzu.


_______________________________________________

22 października 2015 r. (czwartek), godz. 19.30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł

TAXI-TEHERAN
(Taxi)


obsada: Jafar Panahi, Hana Saeidi
scenariusz i reżyseria: Jafar Panahi
zdjęcia: Jafar Panahi
gatunek: dramat
produkcja: Iran, 2015
czas trwania: 82 min.
dystrybucja: Solopan

TRAILER

W Teheranie trwa dzień jak co dzień. Auta suną po zakorkowanych ulicach, kierowcy żółtych taksówek błądzą po gigantycznej metropolii w poszukiwaniu adresów, pod które każą zawieść się pasażerowie. Wśród nich jest jeden wyjątkowy samochód. Wyróżnia go nie tylko to, że jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa (w Iranie na porządku dziennym jest to, że taksówkarze odpinają je i chowają w bagażniku, żeby nie uwierały pasażerów), ale też to, że na desce rozdzielczej zamontowano w nim przemysłową kamerę, a za kierownicą siedzi nie kto inny, jak sam Jafar Panahi, reżyser tego wspaniale przyjętego przez krytykę i widzów filmu. Do jego samochodu wsiadają ludzie prości i intelektualiści, przyjaciele i kompletnie nieznajomi, przypadkowe osoby w potrzebie i umówieni na przejażdżkę członkowie rodziny, w tym kradnąca reżyserowi film siostrzenica, Hana Saeidi.



Zapraszamy!


____________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszamy do komentowania obejrzanych filmów oraz zgłaszania swoich propozycji filmowych (dla DKF-u oraz do Kalendarza Kinomana).