W listopadzie pokażemy w DKF "Filmiarnia" dwa filmy o ludziach, którzy nieoczekiwanie znaleźli się w bardzo trudnych sytuacjach. Obaj doświadczają przekraczania granicy dwóch światów i obaj z tego powodu przechodzą swego rodzaju katusze.
Czy prostego rybaka oraz wielkiego władcę więcej łączy czy dzieli w obliczu ekstremalnej sytuacji? Odpowiedź na to pytanie spróbują nam przybliżyć listopadowe seanse, na które serdecznie zapraszamy!
Czy prostego rybaka oraz wielkiego władcę więcej łączy czy dzieli w obliczu ekstremalnej sytuacji? Odpowiedź na to pytanie spróbują nam przybliżyć listopadowe seanse, na które serdecznie zapraszamy!
9.11., godz. 19:30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł
W SIECI
Nam Chul-Woo jest ubogim rybakiem wiodącym proste, ale szczęśliwe życie u boku żony i córki na północnym brzegu rzeki, która dzieli obie Koree. Codziennie łowi ryby w pobliżu newralgicznego punktu i straż graniczna zna go już na tyle dobrze, by ufać, że nie przekroczy niewidzialnej granicy na wodzie.
Pewnego dnia jednak sieć poławiacza wplątuje się w silnik łodzi i Nam nie może nic zrobić, by powstrzymać dryfowanie łajby na południe. Po dotarciu do brzegu, zostaje natychmiast zatrzymany przez południowokoreańskich żołnierzy. Ambitny oficer przesłuchujący uznaje rybaka za szpiega. Dla nieszczęśnika zaczyna się gehenna, która zdaje się nie mieć końca...
Więcej o filmie:
dystrybucja - Aurora Films
dystrybucja - Aurora Films
23.11., godz. 19:30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
cena biletu: 9 zł
ŚMIERĆ LUDWIKA XIV
reż. Albert Serra, biograficzny, dramat, 105 min., Francja, Portugalia, 2016 r.
Umarł król, niech żyje Jean-Pierre Léaud! Krytycy po canneńskich projekcjach Śmierci Ludwika XIV pisali,
że to życiowa (sic!) rola kultowego aktora francuskiej Nowej Fali,
który w Cannes odebrał nagrodę za całokształt twórczości. Jego twarz,
dojrzewająca wraz z kolejnymi filmami Truffauta, Godarda, Eustache’a,
Tsai Ming-lianga, u Serry zastyga w bezruchu, blednie i ginie w złocie i
purpurze tkanin, owinięta absurdalnym kożuchem peruki. Serra stroni od
naturalizmu, skupia się na kontraście pomiędzy unieruchomieniem chorego a
postępującą nieuchronnie chorobą, pomiędzy ciałem trawionym rozkładem a
próbującym utrzymać się w granicach rytuału królewskim gestem. Tworzy
sceny inspirowane XVII-wiecznym malarstwem, wypełnione szeptem sług i
ciepłym światłem świec. Scenariusz oparty na raportach medycznych i
pamiętnikach Saint-Simona zdaje relację z ostatnich dni Króla Słońce,
umierającego z powodu gangreny w obecności bezradnych medyków.
Więcej o filmie:
Zapraszamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania obejrzanych filmów oraz zgłaszania swoich propozycji filmowych (dla DKF-u oraz do Kalendarza Kinomana).