Na zakończenie przeglądu Filmowe spotkania ze sztuką "EKRAN ARTYSTYCZNY" proponujemy projekcje dotyczące malarstwa i jego twórców. W dwa kolejne piątki obejrzymy filmy opowiadające o życiu i sztuce uznanych XX-wiecznych artystów północnoamerykańskich. Tworzyli oni w podobnym miejscu i czasie, lecz ich obrazy pokazują skrajnie różne światy - z jednej strony wyidealizowane, kolorowe życie wiejskie, z drugiej - zimny i mroczny świat wielkomiejski.
Przed pierwszym z seansów twórczość obojga artystów przybliży nam przemyska artystka, pani Helena Jacyno
Cały cykl "Filmowych spotkań ze sztuką" odbywa się dzięki zaangażowaniu pracowników Centrum Kulturalnego w Przemyślu oraz dofinansowaniu z Filmoteki Narodowej i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Na wszystkie projekcje przeglądu wstęp jest bezpłatny!
Przed pierwszym z seansów twórczość obojga artystów przybliży nam przemyska artystka, pani Helena Jacyno
Cały cykl "Filmowych spotkań ze sztuką" odbywa się dzięki zaangażowaniu pracowników Centrum Kulturalnego w Przemyślu oraz dofinansowaniu z Filmoteki Narodowej i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Na wszystkie projekcje przeglądu wstęp jest bezpłatny!
14.12., godz. 19:30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
wstęp wolny
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
wstęp wolny
„Maudie” to wzruszająca opowieść oparta na życiu malarki Maud Lewis, dziś uważanej za jedną z najważniejszych kanadyjskich artystek. Niesamowita historia o romansie pomiędzy samotnikiem (Ethan Hawke), a kruchą, ale pełną energii kobietą (Sally Hawkins), która pragnie niezależności, by móc z wielką pasją malować swoje wyjątkowe obrazy.
Więcej o filmie:
dystrybucja - Hagi
dystrybucja - Hagi
~~~~
21.12., godz. 19:30
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
wstęp wolny
Kino Cyfrowe "Centrum", ul. Konarskiego 9
wstęp wolny
SHIRLEY - WIZJE RZECZYWISTOŚCI
reż. Gustav Deutsch, dramat, Austria, 2013 r., 93 min.
Edward Hopper fascynował pisarzy, reżyserów i muzyków, ćmy barowe i bardów nocnego życia. Był malarzem nowoczesności - portretował życie w wielkim mieście. Obrazy Hoppera intrygują, bo są psychologicznymi zagadkami, zatrzymanymi kadrami z sytuacji, które za chwilę mają się rozegrać, albo właśnie się wydarzyły. Napięcie je rozsadza, ale nigdy nie widzimy momentu kulminacyjnego. Gustav Deutsch zaczyna swoje „wizje rzeczywistości” tam, gdzie kończy się narracja malarza. Wychodzi od kilkunastu najbardziej znanych prac artysty, które „ożywają”. Deutsch umieszcza w nich bohaterkę zbiorową, amerykańską everygirl o zwykłym imieniu Shirley, aktorkę offowego teatru, która przeprowadza widzów przez doświadczenie amerykańskiej rzeczywistości w pierwszej połowie XX wieku.
Więcej o filmie:
Zapraszamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania obejrzanych filmów oraz zgłaszania swoich propozycji filmowych (dla DKF-u oraz do Kalendarza Kinomana).